torsdag, februari 21, 2008

Bluggblugg

Det är mycket på G just nu (jaja, jag bluggar som bäst) och efter att allt annat arbete är gjort på kvällarna känns det som om jag inte riktigt har tillräckligt gott samvete för att sätta mig ner med en bok jag valt helt själv utan hellre borde läsa studielitteratur inför avhandlingen. Det är en av de såväl positiva som negativa sidorna med att studera litteratur; det går att aldrig att stänga av helt och hållet (även om jag läser mycket populärlitteratur som många av mina studiekompisar inte ens tittar åt!).
Jag gnuggar händerna över en väntande Adlibris-beställning samtidigt som jag redan stött på en massa fler titlar jag är intresserad av... En färsk bibliotekshög väntar också i hyllan, så nu är det bara tiden som saknas! Lite tågåkande blir det på veckoslutet så senast då hoppas jag på koncentrerad bokplöjning! Cornwell lever dock inte riktigt upp till förväntningarna (hade jag ens några sådana?) så det går dessutom lite segt med den de minuter då jag faktiskt plockar upp boken.

Inga kommentarer: