måndag, februari 04, 2008

Bokserier

Denna vecka handlar Malins Bokfemma om bokserier. Vissa av valen kändes genast självklara för mig.

The Morland Dynasty av Cynthia Harrod-Eagles. En histoisk serie om ätten Morland som jag läst sedan jag var cirka 12 och som jag alltid återkommer till då och då. Ungefär 30 delar finns i serien vilket innebär att det ännu finns många böcker kvar för mig att läsa.
Harry Potter-serien av J.K. Rowling. Nåmen hallå, det är ju Harry Potter, klart att han ska få vara med i Bokfemman igen =).
Tvillingarna-serien av Francine Pascal. Ljuva barndomsminnen väcker denna "högklassiga" serie om tvillingarna Jessica och Elisabeth Wakefield i Sweet Valley.
Fem-böckerna av Enid Blyton. Serien där de fyra kusinerna och den härliga hunden Tim åt och åt och åt och råkade ut för äventyr med jämna mellanrum.
Tvillingarna på St Clare av Enid Blyton. Även denna serie älskade jag högt, främst för att den var en perfekt kombination av mina två fascinationer; tvillingar och internatskolor. Jag vill också gå på midnattsfester!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du fått Kabusas nya katalog? Tycker inte att det var så mkt som intresserade mig i deras utgivning nu i vår faktiskt. Blev lite besviken.

Bokbabbel sa...

Jo, fick den, och blev nog rätt intresserad faktiskt, men har inte fått svar på mailet än =(

Maud/En bok om dagen sa...

Tvillingarna läste en av mina töser och jag vet inte hur många vi har lagt undan i förrådet... Säkert ett sjuttiotal. Tur att det fanns loppisar och såna som sålde billigt! ;-)