måndag, februari 11, 2008

Utläst!

"Shantaram" av Gragory David Roberts XXXX½
"Shantaram" är den delvis sanna berättelsen om Lin som flyr från ett fängelse i Australien och hamnar i Bombay, Indien. Där råkar han ut för de vildaste äventyr; bosätter sig i slummen och öppnar en klinik där, blir medlem av den bombayska mafian, krigar i Afganistan. Bland annat.
Nu kan alltså även jag sälla mig till den relativt stora gruppen som läst den så gott som kultförklarade "Shantaram". Åh, vad bra den var! Precis som Lisa anser jag att filosoferandet med Khaderbhai ibland kändes lite långrandigt, och ibland blev namnen som liknade varandra rätt mycket lite svåra att hålla reda på. Men ändå; språket, berättelsen, Indien, personerna... Wow! Läs den!
Mer info om boken och Roberts vidare äventyr hittas på hemsidan. Dessutom har en liten fågel viskat i mitt öra att en fortsättning på boken är på väg! Och så har ni väl inte missat att en filmatisering av "Shantaram" med Johnny Depp i huvudrollen är på gång?

3 kommentarer:

Marianne sa...

Välkommen till kultklubben!

Vad kul att du gillade den, och gissa om jag också längtar efter fortsättningen :-)

*Malin* sa...

Jag står på kö på den och väntar med spänning på denna mastodontbok... :-)

Anonym sa...

Åh, vad kul att du gillade den! Jag längtar redan efter att läsa om den :)