tisdag, maj 26, 2009

Ett stort steg för (den finska) mänskligheten

Fick just ett mail om att finska Adlibris numera erbjuder gratis frakt (annars 2,90 euro) ifall man väljer leverans till en R-Kiosk (typ Pressbyrån). Nu får jag inte klart för mig om detta är en permanent lösning, men jag gör i alla fall ett gjädjeskutt och är glad för att Adlibris.fi har tagit det steget!

Farligt dock. Det är ju främst fraktavgiften som tidigare fått mig att avvakta, att fundera fram och tillbaka på min beställning, finputsa den in i det sista. Kanske passat på en vecka då Adlibris erbjudit frakten gratis (eller gratis då man beställer över en viss summa). Vem vet hur det här ska gå?

2 kommentarer:

Thomas Furuskog sa...

Hej!Intressant! Upplever du frakt som ett stor problem för att handla böcker över internet? Det är ju lite konstigt att 25% av alla böcker som säljs i Sverige, säljs via internet men motsvarand siffra i Finland är 5%.

Hoppas vi kan hitta en permanent lösning med frakten......
Många häslningar

Thomas Furuskog
Adlibris

Bokbabbel sa...

Inte ett problem, men definitivt en liten broms; hade mycket lättare att klicka iväg en beställning i Sverige (bodde där under hösten) då man kunde välja fraktfritt. Beställer jag facklitteratur är ju frakten inte av speciellt stor betydelse eftersom priset är såpass mycket lägre från början, men är det bara frågan om några pocketböcker känns en frakt som är nästan lika dyr som priset på en pocketbok lite väl mycket. Tycker en snål studerande som vill ha mycket bok för pengarna :)

Intressant med statistik över internetförsälningen! Undrar varför det är så? Har svårt att tro att frakten är (den enda) boven i dramat!